Manifesto do DĆ­a Internacional da Muller

Foron moitos os avances conseguidos, pero persisten as desigualdades, a discriminaciĆ³n e a violencia Ć”s mulleres polo feito de selo. Ante este feito non caben mornezas e non Ć© entendible ser neutrais.Ā

O 8 de marzo foi proclamado o DĆ­a Internacional polos Dereitos da Muller pola OrganizaciĆ³n das NaciĆ³ns Unidas en 1975. Desde entĆ³n, Ć© un dĆ­a de celebraciĆ³n polos avances que conseguimos ao longo da historia e, de reivindicaciĆ³n polo que nos queda por alcanzar en materia de igualdade entre mulleres e homes en todos os Ć”mbitos da vida.

Este ano convĆ³canos a necesidade de afianzar todos os avances conseguidos deixando de lado o ruĆ­do que pretende facer o machismo, ameazado nos seus privilexios e,Ā  cuns valores onde o papel da muller en xeral e ao longo da historia foi ignorado e infravalorado.

Non debemos esquecer os colectivos vulnerables onde as mulleres atĆ³panse en situaciĆ³ns de discriminaciĆ³n mĆŗltiple: por ser mulleres e por ter unha discapacidade, ser dunha raza ou etnia concreta, ter unha determinada idade ou vivir e traballar fĆ³ra das grandes cidades ou nĆŗcleos de poboaciĆ³n.

Neste sentido, Chantada Ć© un Concello rural e polo tanto temos moi presente Ć”s mulleres do mundo rural e o seu papel fundamental no desenvolvemento de actuaciĆ³ns relacionadas coa loita contra o despoboamento e o reto demogrĆ”fico

No aspecto laboral, vendo os datos dos diferentes indicadores como traballo a tempo parcial, salarios, sectores produtivos, carreira profesional etc., as condiciĆ³ns de traballo das mulleres son peores que as dos homes, tendo pouca presenza en determinados sectores profesionais e en cargos de direcciĆ³n empresarial.Ā

Ata hai uns anos o pensamento xeneralizado era que a violencia contra as mulleres era consecuencia de actitudes individuais e do Ć”mbito privado. Grazas aos avances conquistados e Ć” maior visibilizaciĆ³n e sensibilidade por parte da sociedade conseguiuse situala no centro das preocupaciĆ³ns, con categorĆ­a de problema social, coa obrigaciĆ³n de dar resposta inmediata desde os poderes pĆŗblicos.

As violencias de xĆ©nero constitĆŗen a cara mĆ”is escura da desigualdade. Desde o Ć”mbito local debemos seguir co compromiso de construĆ­r unha sociedade igualitaria, que garanta os dereitos de todas as persoas, asĆ­ como a participaciĆ³n activa na vida local.

Ɖ por iso que dende o Concello de Chantada convidamos a toda a cidadanĆ­a a participar nos actos organizados con motivo do 8M, e sumĆ”monos a todas aquelas acciĆ³ns e iniciativas que reivindiquen a igualdade e loiten contra a violencia cara Ā as mulleres.Ā Ā Ā

Ā